Direktlänk till inlägg 15 september 2014

moraxella/förkyldning

Av emelie - 15 september 2014 13:11

god middag


tänkte jag ska lägga in liten artikel om det viruset jag hade i vintras, hur man märker att man ha de, jo de skall jag själv, försöka kortförklara mig om först, för det första, jag märkte ja hade, så långvarligt hostade jag hel del, hostade slem snöt mig varge morgon, hade fyra fem gånger öroninflammation, en gång ögoninflammation, som vissade var ett de viruset, typ as jobbigt i vintras, sen var väldigt, väldigt trött hela tiden, ville bara vara hemma, knappt kom till jobbet, var ganska mycket hemma, sen ran min näsa i ett som vore allergi, mot nått eller så, men de var de inte. Sen gav jag upp, tänkte nä nu e de nått som inte stämmer, hade gått i skenevård, men dem sa var vanligt förkylning, skitt snak tänkte jag, hade provat allt verkligen allt, tee, honung, halstabletter, vitaminer, vitlök, ingefära, frukt, jag åt ordlingt med, men måde illa mycket varge gång jag åt, tänkte nä nu går jag till min egna läkare i göteborg som jag brukar åka till henne, boka tid en gången om året, tänkte skitter i om de var lång tid nu till nästa besökt, men jag behövde ta prover verkligen allt, kolla mig, sen vissade sig att var virus, tre gånger influsan var de, så jag fick penecelin rätt stark sådan, så släpte allt, till och med mina sår försvan, hade sår oxå, till hör ju förkyldningen så svinkopper/stafflerakoker, kan orsaka influsan med, så ni tänker på det, moraxella, kan komma från via barn familjer, kanske via hund/djur men de väldigt stor risk inte gör, mest barn, familjer, läste lite om det, så därför jag kan lite om detta nu. Men nu är jag frisk o pigg ovanligt för en gång skull, känns konstigt än faktiskt, kan träffa kompisar o jobbar som vanligt, ute går mycket, nu när man får passa på fina vädret, om inte ni förkylda, vill jag helt undvika.   




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av emelie - 12 mars 2018 09:41

god morgon mina sötnöttar!!!     jag tänker så mycket, men gör aldrigt nått åt de, men nu verkligen har jag bestämt mig, men först gå i skolan ett tag, sen men inte minst funderar på mini dag mysss måndag, börjar med youtube 2 gånger i veckan, me...

Av emelie - 28 april 2017 10:50

god morgon.   här sitter ja med min kopp kaffe vid datorn, ska försöka skriva lite igen på min blogg, lite varge dag, ni hänger med mitt varadags liv, fast jag e hemma mycket nu, älskar vara hemma, fast inte trivs hära, för de gör jag gör inte, t...

Av emelie - 4 april 2016 19:17

hejsan   sorry sorry jag inte skrivit på as länge på min blogg, har varit så myvket om gring mig nu de sista vet inte vad, jag vet inte ens vad jag ska börja ska börjar skriva igen, jag har iaf flyttat, som kanske flesta vet, bor nu i rad hus, st...

Av emelie - 6 april 2015 09:14

God morgon alla läsare.   tycker livet börjar kännas bra nu än faktiskt,  känner mig inte lika ledsen som gjorte i vintras nu när våren är kommen, blir man gladare med, sen tror jag det vad en hel del på p staven, som gjorte var lite nere och väl...

Av emelie - 21 februari 2015 10:53

Hejsan   nu har jag verkligen inte skrivit på ett tag hära, ska försöka minstånde skriva två gånger i vecka,  men de händer saker hela tiden, tänker på bloggen jämte, gör jag, men skriver inget, tänker så här, men de här kan ja skriva och de här,...

Ovido - Quiz & Flashcards